PRIDRUŽITE SE

Trendovi u online trgovini

Godina stagnacije i poskupljenja online košarice

E-commerce Report je pokazao kako je i tijekom 2023. godine moda bila dominantna kategorija u online kupnjama, a u toj kategoriji rastao je segment proizvoda za dom i vrt, proizvoda iz kategorije elektronika te ljepota i zdravlje.

10.02.2024. 08:55

U svijetu online kupnji 2023. je bila godina stagnacije i povećane racionalizacije, pri čemu se smanjio intenzitet online kupnji posebno kod kategorije potrošača koja u online trgovinama kupuje više puta mjesečno, pokazuje najnovije istraživanje E-commerce Reporta, kojeg već više od deset godina provode Jeftinije.hr i Valicon.

Ipak, unatoč racionalizaciji kupnji, u 2023. je porasla vrijednost prosječne online košarice na 139 eura.

E-commerce Report je pokazao kako je i tijekom 2023. godine moda bila dominantna kategorija u online kupnjama, a u toj kategoriji rastao je segment proizvoda za dom i vrt, proizvoda iz kategorije elektronika te ljepota i zdravlje. Pritom je prosječna vrijednost košarice porasla u svakom od najpopularnijih segmenata kupnji – u kategoriji dom i vrt iznosila je 274 eura, u kategoriji elektronika 235 eura, u kategoriji mode 92 eura, a u kategoriji ljepota i zdravlje 86 eura. 

Nositelji online pripadnici X generacije

U krizama potrošači teže povoljnim kupnjama i upravo je to jedan od osnovnih razloga blagog porasta prekograničnih kupnji. U odnosu na ukupan broj online kupnji, udio prekogranične kupnje je i dalje značajno manji, ali je zanimljivo da je u odnosu na 2022. prošle godine taj udio porastao, i to sa 14 na 17 posto, ističe se u izvješću. 

Prema učestalosti online kupnje, lani je zabilježen skok udjela u potrošnji Z generacije (rođeni nakon 1995.) i to s 5 na 13 posto. Nositelji potrošnje su i dalje pripadnici generacije X (rođeni između 1960. i 1980), s udjelom od 43 posto i generacija Y (rođeni između 1981. i 1995.), s udjelom od 28 posto, dok udio baby-boom generacije opada, s 20 na 16 u usporedbi s 2022. Najznačajniji rast redovitih intenzivnih kupaca vidljiv je među pripadnicima generacije Y, koja s rastom kupovne moći postaje i glavna potrošačka skupina, pokazuje istraživanje.

Primajte novosti

Prijavite se na newsletter, primajte novosti i budite u toku s novostima i pričama iz svijeta biznisa i poduzetništva.

Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo kolačiće.

- Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

- Više o Kolačićima pročitajte ovdje.

- Google Maps

- Facebook

- Instagram

- YouTube

Saznajte više.

- Google Analytics

- Google Tag Manager

- Google AdSense

Saznajte više.