U svijetu online kupnji 2023. je bila godina stagnacije i povećane racionalizacije, pri čemu se smanjio intenzitet online kupnji posebno kod kategorije potrošača koja u online trgovinama kupuje više puta mjesečno, pokazuje najnovije istraživanje E-commerce Reporta, kojeg već više od deset godina provode Jeftinije.hr i Valicon.
Ipak, unatoč racionalizaciji kupnji, u 2023. je porasla vrijednost prosječne online košarice na 139 eura.
E-commerce Report je pokazao kako je i tijekom 2023. godine moda bila dominantna kategorija u online kupnjama, a u toj kategoriji rastao je segment proizvoda za dom i vrt, proizvoda iz kategorije elektronika te ljepota i zdravlje. Pritom je prosječna vrijednost košarice porasla u svakom od najpopularnijih segmenata kupnji – u kategoriji dom i vrt iznosila je 274 eura, u kategoriji elektronika 235 eura, u kategoriji mode 92 eura, a u kategoriji ljepota i zdravlje 86 eura.
Nositelji online pripadnici X generacije
U krizama potrošači teže povoljnim kupnjama i upravo je to jedan od osnovnih razloga blagog porasta prekograničnih kupnji. U odnosu na ukupan broj online kupnji, udio prekogranične kupnje je i dalje značajno manji, ali je zanimljivo da je u odnosu na 2022. prošle godine taj udio porastao, i to sa 14 na 17 posto, ističe se u izvješću.
Prema učestalosti online kupnje, lani je zabilježen skok udjela u potrošnji Z generacije (rođeni nakon 1995.) i to s 5 na 13 posto. Nositelji potrošnje su i dalje pripadnici generacije X (rođeni između 1960. i 1980), s udjelom od 43 posto i generacija Y (rođeni između 1981. i 1995.), s udjelom od 28 posto, dok udio baby-boom generacije opada, s 20 na 16 u usporedbi s 2022. Najznačajniji rast redovitih intenzivnih kupaca vidljiv je među pripadnicima generacije Y, koja s rastom kupovne moći postaje i glavna potrošačka skupina, pokazuje istraživanje.