PRIDRUŽITE SE

mastercard

Istraživanje: Tko u Hrvatskoj ulaže u kriptovalute i iz kojih razloga

U trenutku provedbe istraživanja, 52 posto ispitanika koji ulažu u kriptovalute je reklo da je vrijednost njihovih kriptovaluta porasla, a 41 posto njih da je smanjena u odnosu na vrijednost u trenutku kupnje.

Piše: Hina
18.07.2022. 11:56

Petina ispitanika u Hrvatskoj ulaže ili je ulagala u kriptovalute, i to ponajprije kako bi ostvarili dugoročna ulaganja te brzu i laku zaradu, pokazalo je istraživanje MasterIndex koje je za kompaniju Mastercard u travnju ove godine provela agencija Improve.

Prepreke ulaganju, kako se navodi u priopćenju, su manjak informacija o kriptovalutama, visok rizik takvih ulaganja i nedostatak sredstava.

Istraživanje je pokazalo da jedna petina ispitanika ima iskustva s ulaganjem u kriptovalute, njih devet posto trenutno ulaže u kriptovalute, 11 posto ih je ulagalo ranije, dok 18 posto planira ulagati u budućnosti.

Među onima koji trenutno ulažu u kriptovalute su češće muškarci nego žene, i to oni s višim osobnim prihodima.

Osim dugoročnih ulaganja i štednje za mirovinu (43 posto) i brze zarade (34 posto), hrvatski građani ulažu u kriptovalute iz zabave i diverzifikacije investicijskog portfelja (po 32 posto), pokazalo je istraživanje.

Za 55 posto ispitanika nedovoljno poznavanje kriptovaluta je osnovni razlog za neulaganje. Slijede previsok rizik (36 posto) i nedovoljno sredstava (31 posto).

Zašto se (ne)ulaže

Među onima koje ne zanimaju digitalne ili kriptovalute, ističu se ispitanici s najnižim osobnim dohotkom i oni iz Slavonije.

Jedna petina ispitanika ne ulaže u kriptovalute jer trenutno nije zainteresirano za tu vrstu ulaganja, dok svega 13 posto ispitanika brine fluktuacija cijena kriptovaluta.

Onih koji ne ulažu u kriptovalute jer ne vjeruju da su takva ulaganja pošteno regulirana je 14 posto, dok su ispitanicima s većim osobnim dohotkom češće privlačniji drugi oblici ulaganja.

U trenutku provedbe istraživanja, 52 posto ispitanika koji ulažu u kriptovalute je reklo da je vrijednost njihovih kriptovaluta porasla, a 41 posto njih da je smanjena u odnosu na vrijednost u trenutku kupnje.

Prema istraživanju, u narednih 12 mjeseci 77 posto ispitanika planira kupiti više kriptovaluta koje već posjeduju,  a njih 74 posto planira kupiti druge vrste kriptovaluta.

Dio svojih valuta planira prodati 37 posto ispitanika, njih 13 posto planira prodati sve, dok šest posto vlasnika kriptovaluta ne prati vrijednost svoje kriptoimovine.

Veći interes za kupnju kriptovaluta iskazali su ispitanici koji žive u Istri i Primorju.

Spekulativna ulaganja

“Kriptovalute su bile jedva vidljive na ekonomskom radaru do prije deset do 15 godina, a danas se čini kao da su posvuda, stvarajući nove prilike i postavljajući složene izazove", istaknuo je direktor Mastercarda za Hrvatsku i Rumunjsku Cosmin Vladimirescu navodeći kako je u manje od 15 godina kriptovaluta izrasla iz uglavnom spekulativnog sredstva ulaganja u globalni financijski fenomen.

Prema nedavnom izvješću o kriptovalutama, broj korisnika kriptovaluta porastao je za 178 posto u 2021., odnosno iznosio je 295 milijuna korisnika diljem svijeta - a očekuje se da će taj broj dosegnuti milijardu do kraja 2022., istaknuo je Vladimirescu.

Ove brojke, kako je rekao, govore same za sebe, ali koliko god uvođenje kriptovaluta potiče inovacije, ono predstavlja i značajne izazove za regulatore koji se bore s najboljim načinima zaštite potrošača i ulagača.

Online istraživanje MasterIndex provedeno je na uzorku od 1.010 korisnika bankarskih usluga u Hrvatskoj u dobi od 18 do 55 godina.

Primajte novosti

Prijavite se na newsletter, primajte novosti i budite u toku s novostima i pričama iz svijeta biznisa i poduzetništva.

Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo kolačiće.

- Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

- Više o Kolačićima pročitajte ovdje.

- Google Maps

- Facebook

- Instagram

- YouTube

Saznajte više.

- Google Analytics

- Google Tag Manager

- Google AdSense

Saznajte više.