Studenac, najveći domaći maloprodajni lanac po broju trgovina, implementirao je niz digitalnih alata koji koriste podatke za poboljšanje marži, pojednostavljenje opskrbnog lanca i omogućavanje boljih i bržih odluka o tome gdje otvoriti nova prodajna mjesta.
Alat za analizu lokacije (LAT), projekt Digitalnog centra izvrsnosti Studenca, pomaže menadžerima u odabiru novih lokacija trgovina na temelju podataka uključujući demografiju, prometne veze i prisutnost konkurenata u bilo kojem zemljopisnom području. LAT pritom koristi algoritme za pomoć u odabiru lokacija s velikim potencijalom, pojednostavljujući proces donošenja odluka investicijskog odbora i ubrzavajući tempo kojim se nove trgovine mogu odobriti i otvoriti. U tom formatu tvrtka vidi prostor za otvaranje čak 2500 novih poslovnica diljem Hrvatske.
Studenac je utrostručio svoju mrežu trgovina na više od 1200 otkako ga je prije pet godina kupio srednjoeuropski fond privatnog kapitala Enterprise Investors. Planira organski dodati 120 trgovina ove godine i ubrzati tempo otvaranja od 2024.
- S ovim tempom rasta, ručni proces odabira lokacije koji smo koristili u prošlosti bio je jednostavno prespor da bismo ga pratili. Menadžeri zaduženi za našu ekspanziju trebali su brži način za ispitivanje stotina potencijalnih prodajnih lokacija svaki mjesec – rješenje s preciznošću, brzinom i skalabilnošću. Implementacijom LAT-a, dajemo im način da osiguraju odabir optimalne kombinacije novih prodajnih mjesta - kaže direktorica inovacija Nina Mimica za Retail Technology Inovation Hub, na kojem je Studenac pohvaljen u kategoriji Najinovativniji trgovac na malo u 2023.