Tri najveća izazova s kojima se kompanije danas suočavaju su nemogućnost popunjavanja radnih mjesta na vrijeme, rastući troškovi rada te nesrazmjer između dostupnih i potrebnih vještina zaposlenika, pokazalo je istraživanje konzultantske kuće Horváth provedeno među više od 170 menadžera kompanija koje godišnje ostvare minimalno 100 milijuna dolara prihoda.
To istraživanje pokazalo je da uprave kompanija na svojim sastancima odvoje i do 40 posto vremena samo na teme vezane uz ljudske resurse, a ispitanici se slažu i da privlačenje zaposlenika treba postati dio sveobuhvatne strategije kompanije, jer odjeli za upravljanje ljudskim resursima ne mogu više samostalno preuzeti rješavanje tog izazova koji dugoročno utječe na stabilnost poslovanja.
Gotovo svi ispitani, njih 90 posto, misle da je važno poboljšati način komunikacije o korporativnoj kulturi i učiniti kompaniju atraktivnijom za buduće zaposlenike.
- Korporativna kultura je jedan od vodećih razloga zašto se budući zaposlenici odlučuju za pojedinog poslodavca, što nam potvrđuje da teme koje su vezane uz zaposlenike i tradicionalno su se smatrale odgovornošću HR odjela, moraju postati dio sveobuhvatne strategije. Stvaranje stabilne i pozitivne korporativne kulture ključno je za poticanje lojalnosti, te privlačenje i zadržavanje zaposlenika, kako bi kompanija osigurala održiv rast - pojasnila je Maria Boldor iz konzultantske kuće Horváth.
Istraživanje pokazuje i da tri četvrtine menadžera smatra da do zaposlenika teže dolaze zbog oštre globalne i regionalne konkurencije, gotovo polovina njih navodi promjene u demografiji, a samo pet posto menadžera u istraživanju je ocijenilo da je problem u iznosima koje plaćaju talentiranim zaposlenicima.