Nijemci smanjuju potrošnju pred blagdane, upozorila je udruga maloprodajnih tvrtki, prognoziravši pad prodaje u božićnoj sezoni budući da su kupovnu moć građana nagrizli visoka inflacija i energetska kriza.
Prodaja će zadnja dva mjeseca u godini pasti za četiri posto u realnom izrazu, pokazalo je istraživanje HDE-a. U nominalnom izrazu trebala bi porasti za 5,4 posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje. Nešto više od polovine od ukupno 500 anketiranih tvrtki očekuje da će božićna sezona u Njemačkoj biti lošija od prošlogodišnjeg, a njih 21 posto prognozira da će biti znatno lošija. "Prodaja raste samo kroz povećanje cijena potaknuto inflacijom. Vremena su i dalje teška za maloprodajne tvrtke", rekao je izvršni direktor HDE-a Stefan Genth. Inflacija je u listopadu dosegnula 10,4 posto, najvišu razinu u otprilike 70 godina, potvrdio jestatistički ured Destatis. Maloprodajni sektor se tek počeo oporavljati od pandemijske krize, koja se protegnula i na prošlogodišnji prosinac zbog lockdowna uvedenog na početku širenja omikron varijante koronavirusa. "Danas je situacija drugačija. Neizvjesnost u Europi koju je izazvao rat u našoj blizini jamči loše raspoloženje potrošača", rekao je Genth.