PRIDRUŽITE SE

smanjuju ulaganja

Njemačke kompanije osjećaju posljedice poskupljenja energije

Oko 40 posto njemačkih kompanija već osjeća posljedice poskupljenja energije, a gotovo pola njih planira zato smanjiti ulaganja, pokazala je anketa objavljena u ponedjeljak. 

Piše: Hina/a.t.
25.04.2022. 08:05

Gotovo 90 posto kompanija navelo je da će vjerojatno biti prisiljene podići cijene, a tri četvrtine njih planira više ulagati u energetsku efikasnost, pokazala je anketa instituta ifo koju je objavio list Augsburger Allgemeine.

Četvrtina kompanija očekuje da će im cjenovni šok postati teret u drugoj polovini godine.

Svaka deseta kompanija razmatra mogućnost potpunog povlačenja iz poslovanja koje troši puno energije, a njih 14 posto razmatra mogućnost otpuštanja radnika.

Anketa je obuhvatila 1.100 kompanija, većinom u obiteljskom vlasništvu, a naručila ju je Zaklada obiteljskih poduzeća.

"Trebaju nam mjere koje će korigirati poremećaje u tržišnom natjecanju i zaustaviti nagli rast cijena struje", smatra Rainer Kirchdoerfer, član uprave zaklade.

Njemačka vlada objavila je u ožujku paket mjera vrijednosti oko 16 milijardi eura kojima namjerava pomoći potrošačima s visokim troškovima energije i smanjiti ovisnost o ruskom plinu nakon ruske invazije na Ukrajinu.

U ožujku tarife za plin i struju u novim ugovorima za kućanstva u Njemačkoj dosegnule su rekordnu razinu, a inflacija je zbog naglog rasta cijena prirodnog plina i nafte koji je potaknula ruska invazija dosegnula najvišu razinu u 40 godina.

Primajte novosti

Prijavite se na newsletter, primajte novosti i budite u toku s novostima i pričama iz svijeta biznisa i poduzetništva.

Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo kolačiće.

- Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

- Više o Kolačićima pročitajte ovdje.

- Google Maps

- Facebook

- Instagram

- YouTube

Saznajte više.

- Google Analytics

- Google Tag Manager

- Google AdSense

Saznajte više.