PRIDRUŽITE SE

novo istraživanje

Poduzetnička okolina u Hrvatskoj ograničavajuća

Najnovije GEM istraživanje potvrdilo da poduzetnička okolina u Hrvatskoj još uvijek djeluje na poduzetničku aktivnost više ograničavajuće nego stimulirajuće.

Piše: Hina/a.t.
07.06.2022. 13:48

U Hrvatskoj je i dalje prisutna niska razina transfera istraživanja u poslovni sektor te ograničavajuća poduzetnička okolina, pokazalo je u utorak predstavljeno najnovije GEM istraživanje za 2021. godinu.

Istraživanje "Što čini Hrvatsku (ne)poduzetničkom zemljom?“ potvrdilo je da poduzetnička okolina u Hrvatskoj još uvijek djeluje na poduzetničku aktivnost više ograničavajuće nego stimulirajuće.

Prema ocjenama stručnjaka, tek dvije komponente (raspoloživost i kvaliteta fizičke infrastrukture - telekomunikacijska i prometna, te dinamika domaćeg tržišta) djeluju stimulirajuće na poduzetničku aktivnost.

Hrvatska u Global Entreprenuership Monitoru (GEM), najvećem svjetskom istraživanju poduzetništva, sudjeluje od 2002., a nositelj istraživanja je CEPOR - Centar za politiku razvoja malih i srednjih poduzeća i poduzetništvo.

Profesorica osječkog sveučilišta J.J. Strossmayer Sanja Pfeifer kazala je da Hrvatska, što se tiče poduzetničke okoline, pokazuje određene pomake no još uvijek zaostaje za zemljama EU. Drži i kako je potrebno povećati postotak poduzeća koja u poduzetničke aktivnosti ulaze iz prilike, a ne nužde. 

Kao ključne komponente koje ograničavaju kvalitetnu poduzetničku okolinu navode se vladine politike prema regulatornom okviru, prisutnost značajnih barijera ulaska na tržište, niska razina transfera istraživanja u poslovni sektor, te nedostatan doprinos osnovnog i srednjoškolskog obrazovanja u izgradnji poduzetničkih kompetencija mladih.

U 2021. godini, s 12,4 posto novih poslovnih pothvata, Hrvatska je iznad prosjeka EU zemalja (8,4 posto) uključenih u GEM istraživanje.

Istraživanje je pokazalo i da je i u 2021. najčešći razlog izlaska iz poslovne aktivnosti neprofitabilnost (20,5 posto), a na drugom mjestu su uočene nove prilike (15,1 posto), po čemu je Hrvatska značajnije iznad prosjeka EU (10,1 posto).

Poduzetnička demografija je pokazala kako je Hrvatska još uvijek značajnije "muška" zemlja po poduzetničkoj aktivnosti (omjer muških i ženskih novopokrenutih poslovnih pothvata iznosi 1,7), što je otprilike na razini prosjeka EU zemalja (1,5).

Direktor Hrvatske udruge banaka (HUB) Zdenko Adrović istaknuo je da istraživanje mora služiti kao osnova za promjenu politika koje bi trebale dovesti do gospodarskog i poduzetničkog buma. 

Primajte novosti

Prijavite se na newsletter, primajte novosti i budite u toku s novostima i pričama iz svijeta biznisa i poduzetništva.

Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo kolačiće.

- Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

- Više o Kolačićima pročitajte ovdje.

- Google Maps

- Facebook

- Instagram

- YouTube

Saznajte više.

- Google Analytics

- Google Tag Manager

- Google AdSense

Saznajte više.