PRIDRUŽITE SE

telekomunikacijski lider sjevera

Priča o Magic Netu: Kada su oni počeli s optičkim internetom, hit je bila Nokia 3310

Riskantna odluka tijekom 1990-tih dovela je Magic Net na poziciju lidera u telekomunikacijskim uslugama na području Varaždinske županije, a optičke kablove o kojima danas bruji cijeli Hrvatska, počeli su spajati još prije 20 godina. Ovo je njihova nikad do sad ispričana priča, i poslovna i obiteljska...

Piše: Andrea Tomurad/Foto: Martina Cvek
15.05.2022. 08:48

Tijekom 1990-tih, kada u Hrvatskoj dobar dio kućanstava nije koristio ni telefon, Stanislav Magić odlučio se na riskantnu investiciju u kabelsku televiziju. Početkom 2000-ih, kada su se u Hrvatskoj gradile autoceste, Magić je gradio jednu drugu vrstu infrastrukture - optički internet, o kojem će najveći dio Hrvatske čuti tek 20 godina kasnije.

Magic Net danas je lider u telekomunikacijama na području Varaždinske županije, a o prošlim i budućim izazovima ove poznate tvrtke mi smo razgovarali s Igorom Magićem, sadašnjim direktorom i vlasnikom obiteljske tvrtke koji nam je potvrdio kako je upravo kabelska televizija bila preteča svega dosad stvorenog.

"Nakon kabelske nadogradili smo mrežu na DOCSIS (Data Over Cable Service Interface Specification). Putem tih koaksijalnih kablova nudili smo internet od nekoliko kilobita po sekundi pa sve do jednog megabita po sekundi", sjeća se Igor Magić početaka kada su se internet i telekomunikacije na kakve smo danas navikli činili svjetlosnim godinama daleko. "To je zaista bilo daleko od ovoga što danas nudimo. Optičke kablove smo počeli spajati 2000. godine i sad već 22 godine gradimo svjetlovodnu infrastrukturu."

'Nismo pogriješili!'

Kada je bilo vrijeme za odluku hoće li nastaviti nadograđivati DOCSIS dio ili će investirati u svjetlovodnu infrastrukturu, napravili su ključni potez kojim su osigurali mjesto na tržištu budućnosti.

"Mislim da nismo pogriješili izabravši svjetlovodnu infrastrukturu, ipak je to infrastruktura sadašnjosti ali i budućnosti. Svjetlovodna vlakna kao medij mogu podržati veliki kapacitet protoka podataka. Naravno, moramo aktivno usavršavati i mijenjati opremu koja će ljudima omogućiti veće brzine i kvalitetniju uslugu."

'Kabelska televizija bila je preteča svega što smo do danas stvorili. Optičke kablove smo počeli spajati 2000. godine i sad već 22 godine gradimo svjetlovodnu infrastrukturu.'

'Imali smo najvažnije - plan'

Iako su u biznisu kojim se bavi izazovi uvijek prisutni, Igor Magić naglašava da je uvijek bitan know-how kako bi mogli razvijati svoje poslovanje.

"Izazovi su uvijek prisutni, od imovinsko-pravnih odnosa do odabira tehnologija. Ono što je uvijek bitno je know-how i uvijek imate pokušaje i pogreške. Bili smo među prvima u Hrvatskoj koji su počeli s biznisom gradnje optičkih mreža. Počeli smo s gradnjom infrastrukture do poslovnih korisnika, a zatim i do građanstva. Da bismo uspjeli razviti vlastito poslovanje uložili smo puno sredstava. Morali smo uložiti u kupnju i testiranje opreme. Odabir same tehnologije i proizvođača je izuzetno važan, ali je istovremeno i veliki trošak. Bez obzira na sve to, kada imate cilj i plan i znate u što ulažete, možete ići naprijed."

Magić je također naveo da, bez obzira na prisutne izazove, tvrtka neće dizati cijene pretplate.

"Odlučili smo da nećemo dizati cijene naših usluga jer cijene rastu i građanima. Mi srećom zasad možemo držati standardne cijene. Ne želimo dodatno opterećivati ljudima kućni budžet. Da biste zadržali klijenta, morate prije svega imati kvalitetnu uslugu i dobru podršku, ali i biti pošteni prema ljudima", govori Magić.

'Da biste zadržali klijenta morate najprije imati kvalitetnu uslugu i dobru podršku, ali biti i pošteni prema ljudima.'

Rasli u pandemiji

Jedan od izazova koji je tvrtka podnijela bolje od mnogih drugih djelatnosti je pandemijska kriza. "Tijekom pandemije smo rasli jer su ljudi bili zatvoreni kod kuće te su imali potrebe za kvalitetnim i bržim internetom, što smo im mi omogućili. Osim toga, unaprijed smo se pripremili sa zalihama robe na skladištu, tako da bez obzira na buduće fluktuacije na tržištu možemo normalno poslovati iduće dvije godine. Važno je da smo se na taj način pripremili, ipak su nam to osnovna sredstva za rad, a planiranje je jedan od najbitnijih čimbenika u biznisu."

'Tijekom pandemije smo rasli jer su ljudi bili zatvoreni te su imali potrebe za kvalitetnim i bržim internetom što smo im mi omogućili.'

Energetska kriza je pak druga priča, govori nam Magić, i teško se pripremiti na nju.

"Nitko nije očekivao da će cijena energije toliko porasti, a gorivo ima veliki utjecaj na poslovanje. Naravno da treba pratiti novčani tok, međutim problem je što nitko ne zna koliko dugo će ova kriza trajati", navodi Magić te dodaje i da je problem doći do električnih vozila. "Rado bismo prešli na električna vozila, ali na tržištu nema vozila koja možete kupiti i koja bi vam mogli isporučiti. Mi imamo razgranatu mrežu po cijeloj sjeverozapadnoj Hrvatskoj, a rok isporuke za električna vozila je dvije godine. Ipak, ono što već imamo u fazi izgradnje su solarni paneli i u to ćemo ulagati."

'Mi imamo razgranatu mrežu po cijeloj sjeverozapadnoj Hrvatskoj, a rok isporuke za električna vozila je dvije godine.'

Izazov: specifična radna snaga

Tvrtka ulaže u vlastite djelatnike, ali susreću se s problemom radne snage i pronalaskom stručnih osoba za usko područje kojim se bave.

"Mala smo sredina, teško je pronaći stručne ljude u tom specijaliziranom području. Problem je pronaći ljude i vani jer se tržište relativno brzo razvija. Tim ljudima morate dati i plaće koje drastično rastu. S naše strane nije problem osigurati odgovarajuću plaću, ali je veliki problem doći do ljudi, konkurencija je zaista velika i snažna", pojašnjava Magić te navodi koji su planovi u rješavanju tog sveprisutnog izazova s radnom snagom.

"Jedna od mogućnosti je otvoriti ured u Zagrebu i educirati vlastite djelatnike. U interesu nam je također ostvariti suradnju s FOI-jem i Sveučilištem Sjever, isto tako i s Tehničkom školom Čakovec. Zapravo sa svim obrazovnim institucijama gdje je struka kompatibilna s našom djelatnošću jer to je ulaganje u budućnost."

'S naše strane nije problem dati plaću, ali je veliki problem doći do ljudi, konkurencija je zaista snažna.'

Širenje se nastavlja...

Sestrinska tvrtka Infrastruktura gradi i dovršava gradnju po cijelom Varaždinu, zatim u Trnovcu Bartolovečkom, radi projekt u Jalžabetu, velik dio infrastrukture je napravljen na području Međimurja, a u planu je pokriti cijeli sjeverozapadni dio Hrvatske.

Magic Net tu infrastrukturu unajmljuje kao i svi drugi operateri. "Telekomunikacijske usluge distribuiramo uglavnom putem naše infrastrukture, a koristimo i HT-ovu infrastrukturu u nekim područjima, tako da smo dobri partneri i s njima. Oni također imaju velik broj korisnika putem naše infrastrukture, a u interesu nam je da ta infrastruktura ide u najam", navodi Magić.

Plan tvrtke je distribucija telekomunikacijskih usluga putem vlastite optičke infrastrukture na području cijele sjeverozapadne Hrvatske. "Sve je upitno u današnje vrijeme, sve ovisi o tome kakvi će potresi zatresti tržište, hoće li ili neće biti dovoljno robe, koliki će biti rokovi isporuka i sl. Ipak, morate imati cilj i plan, a naš plan je izgraditi vlastitu infrastrukturu gdje je još nema i unutar 10 godina pokriti cijelo područje sjeverozapadne Hrvatske. Ne možemo ništa predvidjeti, ali dobar plan nas može voditi naprijed", zaključuje Magić.

Primajte novosti

Prijavite se na newsletter, primajte novosti i budite u toku s novostima i pričama iz svijeta biznisa i poduzetništva.

Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo kolačiće.

- Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

- Više o Kolačićima pročitajte ovdje.

- Google Maps

- Facebook

- Instagram

- YouTube

Saznajte više.

- Google Analytics

- Google Tag Manager

- Google AdSense

Saznajte više.