U Hrvatskoj je lani poslovalo ukupno 248 franšiznih sustava na 4.500 lokacija, s oko 20 tisuća izravno zaposlenih, dok je neizravno zaposlenih dvostruko više, stoji u prvom izvještaju o franšiznom poslovnom sektoru "Croatia Franchise Report 2023."
Prvi godišnji izvještaj o stanju franšiznog sektora, koji je pripremila Hrvatska udruga za franšizno poslovanje, pokazuje i da je od ukupnog broja franšiza njih 29 posto domaćih, a najave za 2024. daju razloga optimizmu i povećanju tog udjela uslijed najavljenih iskoraka pojedinih domaćih franšiza.
Izvještaj pokazuje i da se u Hrvatskoj zadnje tri i pol godine povećalo tržište franšiza, što je znak da se to tržište konačno konsolidira, a kao model rasta postaje i vrlo interesantan i hrvatskim poduzetnicima, ističu iz te udruge.
Navode i da od aktivnih 248 franšiznih sustava, gotovo polovina, tj. 43 posto, u Hrvatskoj pripada sektoru mode, a slijedi ga sektor hrane i pića, koji se ističe s 12 posto tržišne prisutnosti. Edukacija, koja uključuje različite oblike učenja, poput dječjih radionica, škola stranih jezika i sličnih programa, zauzima 8 posto udjela, sektor prijevoza, uključujući rent-a-car i taksi usluge drži solidnih 6 posto tržišta, dok wellness, ljepota i zdravstvo zauzimaju 5 posto.