PRIDRUŽITE SE

Putničke agencije

Putničke agencije s prihodima i većim od 2019., ali bez zarade

Putničke agencije zadovoljne su ovogodišnjom sezonom te su se po fizičkim rezultatima približile  predpandemijskoj 2019., dok prihode očekuju i veće, ali bez zarade jer se većina agencija zadužila kako bi opstala zadnje dvije godine, kaže predsjednik UHPA-e Tomislav Fain u povodu 30 godina udruge.

Piše: Hina
14.10.2022. 14:10

"Prihodi su ove godine rasli i bit će veći nego 2019. zbog porasta cijena, ali teško je još reći koliki je taj rast jer još se radi i takvu analizu ćemo napraviti kasnije. Ono što je najvažnije - agencije rade, gotovo jednako kao i 2019., ali oporavka neće biti još ove ni iduće godine zbog svih minusa, kredita i drugog što smo morali proći da bismo zadržali radnike i opstali zadnje dvije godine u pandemiji", kaže Fain za Hinu.

Nastavi li se raditi bez novih poremećaja, financijski oporavak agencije očekuju možda tek za par godina, jer kredite u pandemiji većina nije dizala za razvoj proizvoda i poslovanja nego za opstanak, da mogu platiti sve režije, najmove i druge, pri čemu ističe i veliku važnost pomoći države za očuvanje radnih mjesta.

U tome je angažman UHPA-e (Udruge hrvatskih putničkih agencija) bio jako važan, a to je agencijama omogućilo da ipak zadrže radnike te da čim se moglo nastave raditi, što se dobrim rješenjem potvrdilo ove godine.

Nešto manje stranih, ali više domaćih turista u aranžmanima domaćih agencija

Oko pojedinih segmenta poslovanja agencija, Fain iznosi da su s incomingom (dolasci turista u Hrvatsku) još u malom zaostatku, ali da su u outgoingu (odlasci iz Hrvatske) radili puno bolje, čemu je jedan od razloga i to, kako kaže, što nema više Atlasa, koji je kao najveći domaći touroperator radio najviše u tom segmentu te su se njihovi putnici 'prelili' na puno manjih agencija i one su ove godine imale veliki rast prodaje inozemnih aranžmana.

Dodajući da se taj rast nastavlja i u posezoni, Fain naglašava da je agencijama ove godine "sve krenulo", i svi su radili dobro.

Primjerice, školska putovanja koja su važna za poslovanje mnogih agencija su se nakon dvije pandemijske godine pada tj. bez potražnje, sada potpuno vratila, a kako je ta potražnja krenula relativno kasno, tek oko travnja i svibnja ove godine, agencije nisu mogle sve ni odraditi pa ni tu još stići ranije brojke.

Općenito, Fain ističe da su domaći putnici dosta putovali preko agencija i ove, ali i prošle godine, s tom razlikom da su ove i više putovali u aranžmanima agencija u inozemstvo, a prošle godine po Hrvatskoj, što i ove godine dosta čine, jer su se zaželjeli putovanja i spremni su i potrošiti za odmore.

Sada je aktualna potražnja i za skijanjima i zimskim odmorima, koji su po cijenama u popularnim zemljama poput Slovenije, Austrije, Italije i sličnih, nešto skuplji nego lani, što je i očekivano zbog porasta svih cijena i troškova i kod njih, ali Fain ne misli da će zbog toga ljubitelji skijanja odustajati od putovanja nego će moguće biti dan-dva kraće na odredištu ili birati povoljnije.

"Naravno da će biti onih koji si to ne mogu priuštiti, takvih je bilo i prije i na žalost uvijek će biti, ali postoje slojevi društva koji su dobrostojeći, koji rade i zarađuju i mogu platiti i više. Primjerice, ljudi s obale koji su radili par mjeseci sezonu bez prestanka, u turizmu i drugim povezanim djelatnostima sigurno će tražiti odmore kroz jesen i zimu i putovati", smatra Fain.

Ne vjeruje ni da će primjerice u Austriji ili nekim drugim ski zemljama doći do toga da neće biti grijanja u hotelima, wellnessu i sličnog, jer su već krenuli s primanjem turista, ali cijene su već veće, pa i agencijskih aranžmana zbog te situacije, što za sada, koliko je upoznat, još ne zaustavlja niti umanjuje potražnju.

UHPA-inih 30 godina

UHPA ove godine obilježava 30 godina rada udruge koja okuplja nekoliko stotina agencija i drugih turističkih subjekata, te su na nedavnim Danima hrvatskog turizma (DHT) i dobili turističku nagradu "Anton Štifanić“, kao posebno priznanje Hrvatske turističke zajednice (HTZ) za izniman doprinos u razvoju i promociji turizma RH.

Dobri rezultati poslovanja agencija, kao i ta nagrada, najbolji su im poklon za 30 godina, ističe direktorica UHPA-e Ivana Maltar, dodajući da je udruga zahvaljujući svim članovima te zalaganju i upornosti u realizaciji aktivnosti postala jedna od vodećih strukovnih udruga u hrvatskom turizmu.

Primajte novosti

Prijavite se na newsletter, primajte novosti i budite u toku s novostima i pričama iz svijeta biznisa i poduzetništva.

Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo kolačiće.

- Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

- Više o Kolačićima pročitajte ovdje.

- Google Maps

- Facebook

- Instagram

- YouTube

Saznajte više.

- Google Analytics

- Google Tag Manager

- Google AdSense

Saznajte više.