Tri tvrtke potpisale su memorandum o razumijevanju o dva zajednička projekta u Indoneziji, gdje planiraju proizvoditi sirovine za baterije, navodi Volkswagen u priopćenju objavljenom u ponedjeljak, prenosi Hina.
"Suradnjom želimo ostvariti značajne troškovne prednosti, osigurati opskrbu sirovinama i postići transparentan i održiv lanac opskrbe ", navodi se u priopćenju.
Cijene nikla gotovo su upeterostručene u ovoj godini zbog ukrajinske krize i sankcija Rusiji, koja je veliki dobavljač.
Tsingshan je vodeći proizvođač nikla u svijetu, a tu mu je poziciju osigurao jeftini postupak proizvodnje. Kompaniji je zaprijetio ogroman gubitak budući da je špekulirala s padom cijena. Problem je i što kompanija prema propisima LME-a mora vaditi nikal spremanza fizičku isporuku.
LME za fizičku isporuku prihvaća samo katode, pelete, brikete i kolutove od nikla, a Tshingshan ga proizvodi samo u obliku koji se može koristiti u nehrđajućem čeliku i u baterijama.
Visoke cijene sirovina potaknule su u međuvremenu proizvođače električnih automobila poput Tesle i kineskog BYD-a da podignu cijene.
I izvršni direktor kineskog Li Auta Li Xiang upozorio je u subotu na službenoj stranici društvene mreže Weibo "sramotno" poskupljenje baterija u drugom tromjesečju.
Zato će vjerojatno cijene uskoro podići i oni proizvođači električnih automobila koji to još nisu napravili, dodao je Li.
Zamoljen da komentira Lijeve primjedbe, kineski proizvođač baterija CATL, dobavljač velikih proizvođača automobila, uključujući i Teslu, Reutersu je u ponedjeljak rekao da je podigao cijene nekih baterija zbog poskupljenja sirovina.