PRIDRUŽITE SE

Evo što donosi generacija Alfa

Više od tri četvrtine djece želi posjedovati vlastitu tvrtku

- Mlađe generacije primorat će tvrtke, vlade i naposljetku gospodarstva da promijene način na koji razmišljaju i kako će djelovati u budućnosti. Ova će se promjena dogoditi mnogo brže nego što većina misli - Renata Vujasinović.

04.03.2024. 10:02

Za samo četiri godine prvi članovi generacije Alfa, djeca rođena od 2010. pa nadalje, postat će dio radno aktivnog stanovništva i kako pokazuje ispitivanje njihovih stavova koje je provela Visa, unijet će u poslovni svijet još više promjena nego što ih sad donosi generacija Z. 

Istraživanje je, naime, pokazalo da tri četvrtine (77 posto) djece u dobi od 8 do 14 godina teži osnivanju vlastitog poslovnog pothvata, vođenju malog poduzeća ili posla koji je 'dodatni izvor zarade', u usporedbi sa samo 13 posto koji su rekli da bi radije radili za druge. To je u oštroj suprotnosti s trenutnim sastavom radne snage, primjerice u Ujedinjenom Kraljevstvu gdje samo 13 posto radnog stanovništva radi za sebe, a 86 posto radi za druge. Kada razmišljaju o budućem životu odrasle osobe, polovina djece kaže da će uštedjeti polovinu svog zarađenog novca, a drugu potrošiti, a gotovo jedno od petero djece (18 posto) kaže da će uštedjeti većinu svog novca.

- Mlađe generacije primorat će tvrtke, vlade i naposljetku gospodarstva da promijene način na koji razmišljaju i kako će djelovati u budućnosti. Ova će se promjena dogoditi mnogo brže nego što većina misli. Razumijevanje očekivanja za jednostavnijim i praktičnijim životom ključno je za poduzeća da ostanu konkurentna i za izgradnju uspješnih gospodarstava. Samo oni koji se brzo prilagode uspjet će zadovoljiti potrebe ove sljedeće generacije - izjavila je Renata Vujasinović, direktorica Vise u RH.

Evo i ostalih rezultata

Generacija Alfa jednako je duboko povezana u online svijetu kao i u stvarnom svijetu, a Visino istraživanje provedeno i u Hrvatskoj pokazuje utjecaj na njihovo financijsko razumijevanje i stavove prema zaradi. Evo rezultata: 

  •  Više od polovice (58 posto) djece sami su zaradili novac u posljednjih 12 mjeseci
  •  Od toga, dvije petine (40 posto) koristilo je tehnologiju kako bi zaradili novac, pri čemu su društveni mediji (31 posto) najčešća tehnologija za zarađivanje novca, a slijedi ga online streaming (13 posto)
  •  Jednostavan način da djeca zarade novac je prodaja predmeta na internetu (6 posto). To je osobito prevladavajuće među 14-godišnjacima (13 posto) u usporedbi s 8-godišnjacima (2 posto) gdje je samo vrlo malo ispitanika koristila ovu platformu za zarađivanje
  •  Djeca imaju više od tri puta veću vjerojatnost učenja o zarađivanju novca gledajući kreatore digitalnog sadržaja nego tradicionalne izvore kao što su knjige (35 prema 10 posto).
  • Više od desetine (14 posto) djece primilo je novac od prijatelja ili obitelji putem prijenosa na svoj bankovni račun ili putem mobilne aplikacije u posljednjih 12 mjeseci 
  • Više od desetine (13 posto) djece preferira plaćanje stvari bilo fizičkom karticom ili mobilnim novčanikom 
  • U dobi od 8 godina, gotovo četvero od petero djece (79 posto) preferira plaćanje u gotovini. Međutim, kada djeca navrše 14 godina, obrasci plaćanja se mijenjaju, pri čemu samo 55 posto preferira plaćanje gotovinom, 26 posto preferira karticu i 4 posto odabire mobilni novčanik kao svoj omiljeni način plaćanja.

Istraživanje je naručila Visa, a proveo Opinium s 550 djece u dobi od 8 do 14 godina. Istraživanje je provedeno između 16. kolovoza 2023. i 20. kolovoza 2023. Podaci su prikupljeni putem internetske ankete u Ujedinjenom Kraljevstvu, Češkoj, Bugarskoj, Republici Hrvatskoj, Mađarskoj, Rumunjskoj, Slovačkoj i Sloveniji, navode iz Vise.

Primajte novosti

Prijavite se na newsletter, primajte novosti i budite u toku s novostima i pričama iz svijeta biznisa i poduzetništva.

Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo kolačiće.

- Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

- Više o Kolačićima pročitajte ovdje.

- Google Maps

- Facebook

- Instagram

- YouTube

Saznajte više.

- Google Analytics

- Google Tag Manager

- Google AdSense

Saznajte više.